JAARVERSLAG 2015 BLOKKER HOLDING

FEBRUARI
Blokker maakt bekend dat het bedrijf 25 miljoen euro inves­teert in een nieuwe winkelformule.

FEBRUARI
Nieuwe Big Bazar logo gelanceerd en uitgerold in alle communicatie.

MAART
Blokker en Leen Bakker introduceren gezamenlijk het nieuwe tuinmeubelmerk ‘Le Sud’.

MAART
Blokker.be, de webshop voor Blokkerklanten in België, gaat op 3 februari live. 

Januari, Februari, Maart

JANUARI

Het uitblijven van nieuwe cao’s en daarmee het uitblijven van een salarisverhoging was een punt van zorg voor veel medewerkers. Blokker Holding voert in het eerste kwartaal van 2015 dan ook een eenzijdige salarisverhoging van 1,5% door voor werknemers die vallen onder de cao’s in Nederland. 

Bart Smit neemt SAP in gebruik. Hiermee is een belangrijke stap gezet in het actualiseren van het automatiserings­systeem dat bedrijfsinformatie koppelt en analyseert: van inzicht in winkelvoorraden tot omzetgegevens en andere commerciële en logistieke informatie.

FEBRUARI

Blokker maakt bekend dat het bedrijf 25 miljoen euro inves­teert in een nieuwe winkelformule en betere online strategie om het omnichannel-aanbod voor de klant te verbeteren. Ook de distributie, IT en klantenservice worden aangepakt. Op basis van onderzoek naar werkprocessen in de filialen, omzet en klantstromen heeft de huishoudwinkel ook een nieuwe bezettingsnorm geformuleerd. Om de loonkosten meer in lijn te brengen met de dalende omzetten verdwijnen in de winkels uiteindelijk 390 banen. Dit nieuws komt breed in de media. 

Big Bazar start met een nieuw A3 formaat folder huis-aan-huis-verspreid, tot op de dag van vandaag een groot succes. Tegelijk is het nieuwe Big Bazar logo gelanceerd en uitgerold in alle communicatie, tassen en winkels.

MAART

Nederlandse consumenten kunnen vanaf 30 maart bij Xenos ook online winkelen. 

Big Bazar start met radioreclame. Het effect is een forse stijging in naamsbekendheid.

Blokker en Leen Bakker introduceren gezamenlijk het nieuwe tuinmeubelmerk ‘Le Sud’. Het merk staat voor een eigentijds design en goede kwaliteit en speelt in op de nieuwste trends voor buiten. De tuinspecial ‘welkom buiten’ met daarin de complete Le Sud collectie wordt landelijk verspreid, daarnaast wordt het merk vier weken lang ondersteund met radio-en tv commercials.