JAARVERSLAG 2015 BLOKKER HOLDING

DECEMBER
Blokker Holding ziet dat de zaterdagmiddag steeds drukker wordt en voert bij zijn formules daarom verruimde openingstijden in. 

DECEMBER
De campagne ‘Prijzen vangen’ loopt elf weken en levert zo’n 500.000  e-mailadressen op.

JANUARI
Xenos neemt maatregelen om zijn positie te versterken.

JANUARI
Transformatie Blokker van een inkoopgerichte naar een klantgerichte omnichannel-organisatie. 

December, Januari 2016

DECEMBER

Nextail zet in het najaar de eerste gezamenlijke online marketingcampagne op voor alle webshops van Blokker Holding in Nederland en België. ‘Prijzen vangen’ heet de campagne waarbij onder andere een auto en twee complete vakanties gewonnen kunnen worden. De actie is online uitgezet, maar ook via flyers in de winkels. 

Blokker Holding ziet dat de zaterdagmiddag steeds drukker wordt en voert bij zijn formules daarom bij wijze van proef verruimde openingstijden in. Klanten kunnen nu op zaterdag tot 18.00 uur bij de winkels van Blokker Holding terecht. Tijdens weken voor de feestdagen in december zijn de winkels ’s avonds tot minimaal 19.00 uur open. 

JANUARI 2016

Xenos neemt maatregelen om zijn positie te versterken. De winkelketen gaat de bezetting in de filialen beter aan laten sluiten op het veranderende winkelbezoek en aankoopgedrag van de klant. De loonkosten worden daarmee meer in lijn gebracht met de omzetontwikkeling. Hierdoor worden zo’n 250 winkelmedewerkers boventallig. 

Blokker besluit om in maart 2016 van start te gaan met een vernieuwde ‘categorie management’- organisatie. De maatregelen zijn onderdeel van de transformatie die Blokker ondergaat van een inkoopgerichte naar een klantgerichte omnichannel-organisatie.