JAARVERSLAG 2015 BLOKKER HOLDING

APRIL
Op xenos.nl vindt de klant enkele duizenden populaire artikelen uit het Xenos-assortiment en het online aanbod wordt geleidelijk vergroot.

APRIL
Tijdens de derde editie van deze award wint Blokker de prijs van ‘meest klantgericht bedrijf’ in de categorie Offline retail. 

MEI
Blokker lanceert op 9 mei een landelijke televisiecampagne met de pay off: ‘Blokker, fijn dat we er zijn’.

MEI
Leen Bakker speelt met het nieuwe winkelconcept in op de wens van de klant.

April, Mei, Juni

APRIL

Zowel Blokker als Xenos zijn genomineerd voor de CCDNA Award 2015, een prijs voor bedrijven die er het afgelopen jaar het beste in zijn geslaagd hun klanten centraal te zetten.
  
MEI

Blokker lanceert op 9 mei een landelijke televisiecampagne met de pay off: ‘Blokker, fijn dat we er zijn’. De reclamereeks met acht spotjes loopt tot december 2015. Ieder spotje behandelt een vertrouwd onderdeel van het Blokker­assorti­ment, zoals het eerste over wassen, drogen en strijken. Met de campagne bevestigt Blokker zijn positie als toonaan­gevende omnichannel-huishoudspecialist.
  
Leen Bakker speelt met het nieuwe winkelconcept in op de wens van de klant die extra inspiratie, beleving en service verwacht in een wereld waar alles online verkrijgbaar is. Op de woonboulevard in Breda is op 21 mei een compleet vernieuwde winkel geopend. In september wordt ook begonnen met de facelift van de Belgische winkels. Ook de webshop leenbakker.nl is vernieuwd. 

Blokker Holding maakt bekend dat op termijn online kiosken worden geplaatst in alle winkels van formules met een webshop. De retailer investeert ook in click & collect, extra bezorgmogelijkheden, mobiele websites en het online ontsluiten van actuele winkel­voorraden (vergroten van het long tail assortiment). Deze activiteiten worden opgezet en uitgevoerd door Nextail, de online organisatie van Blokker Holding. 

Leen Bakker voegt steeds meer ‘op maat’ artikelen toe aan het assortiment. Het in 2014 met succes geïntroduceerde merk ‘UMIX’ voor eigen ontwerp van stoelen en banken wordt uitgebreid met boxsprings en eetkamerstoelen. Het merk ‘Stock’ voor zelfbouwkasten wordt geïntroduceerd. Deze kastenserie heeft oneindig veel mogelijkheden. In vier stappen kiest de klant een kast die helemaal aansluit bij zijn wensen. In 2016 wordt de ‘op maat collectie’ van Leen Bakker nog verder uitgebreid.

JUNI

De vernieuwing van de Blokkerwinkels gaat gestaag door. Nog vóór de zomervakantie openen vijf geheel vernieuwde Blokkerfilialen hun deuren. 

 





Commercial Blokker

Screenshot van de televisiecampagne:
‘Blokker, fijn dat we er zijn’.